Kunniamaininta Kotimyymälä-konseptille

Skanskan Kotimyymälä-konsepti palkittiin alkuvuodesta kunniamaininnalla Fennia Prize -muotoilukilpailussa. Alallaan uudenlainen palvelukonsepti kerää kiitosta myös kodinostajilta.

Kotimyymälä on viihtyisäksi suunniteltu tila, jossa uuden asunnon ostajat voivat tehdä materiaali- ja kiintokalustevalintoja yhdessä asiantuntevan asiakasvastaavan kanssa. Konseptiin olennaisena kuuluvien Design-mallistojen avulla on helppo luoda yhtenäinen ja tyylikäs ilme tulevaan kotiin. ”Vanhan asunnon ostaja näkee uuden kotinsa ostovaiheessa, mutta vasta rakennettavan asunnon ostajalla asia on toisin. Piirustuksista voi olla vaikea kuvitella tulevan kodin tunnelmaa. Kotimyymälässä tutustutaan sisustusmateriaaleihin kodinomaisessa ympäristössä, vaikkapa ruokapöydän äärellä. Asiakkaat ovat olleet positiivisesti yllättyneitä astuessaan  Kotimyymälään”, Skanska Kotien muotoilujohtaja Sari Anttonen sanoo.

Kotimyymälä-konsepti on osa Skanska kotien kehittämää Matka uuteen kotiin -palvelukokemusta, jonka ansiosta asiakkaat saavat samanlaatuista palvelua paikkakunnasta ja kohteesta riippumatta. Konsepti on tällä hetkellä käytössä  seitsemässä tilassa eri puolella Suomea. ”Kotimyymälä on alallaan uudenlainen konsepti ja laajentaa Skanskan toimintaa rakentamisesta asiakaskokemukseen”, Design Forumin toimitusjohtaja Petteri Kolinen toteaa. Skanska on ensimmäinen rakennusliike, joka on palkittu Fennia Prize -kunniamaininnalla.

Fennia Prize -muotoilukilpailussa palkitaan yrityksiä ja organisaatioita muotoilun esimerkillisestä käytöstä niin tuotteiden kuin palveluiden, liiketoimintaprosessien tai konseptien suunnittelussa ja toteuttamisessa. Kilpailun järjestävät suomalaisen muotoilun promootio-organisaatio Design Forum Finland, Fennia- konserni, Elo ja  Patentti- ja rekisterihallitus.

Katso video Kotimyymälästä